Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4011471401   Aprendre a aprendre desenvolupant estratègies de pensament visible
2020-2021   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   10/11/2020 - 12/11/2020 (10 hores) de 9:00h a 11:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental I
  
   Les activitats es faran per Google Meet. És indispensable disposar d'usuari XTEC.
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Un taller intens que aporta reflexió, contingut i eines per aconseguir que els nostres alumnes siguin conscients del seu nivell de pensament, amb l'objectiu d'aconseguir l'aprenentatge profund.
  
Objectius   - Aprofundir en la competència d'aprendre a aprendre, com a punt de partida, per a desenvolupar estratègies de pensament a l'aula
- Descobrir la importància de treballar a l'aula de forma explícita els processos de pensament
- Integrar aprendre a aprendre i aprendre a pensar
- Conèixer la fonamentació bàsica de la cultura de pensament a l'aula.
- Dissenyar i aplicar estratègies per a l'estimulació de pensament crític, creatiu i rigorós
- Els tipus de pensament i la seva estimulació
  
Continguts   - Pensament visible i cultura de pensament.
- Estratègies per entrenar el pensament a l'aula: seqüències, protocols, organitzadors gràfic, rutines, destreses.
- Mapes mentals
- Rutines de pensament: l'entrenament mitjançant patrons senzills.
- Les destreses de pensament.
- Seqüència de preguntes i construcció de significat
- Gràfics de visualització del pensament
- La metacognició: definició i contextualització
- Escales de metacognició
- Pensament crític, creatiu i rigorós.
- Pensament visible i cultura de pensament.
  
Observacions   Activitat en format virtual. Donada la situació sanitària excepcional, estarem al cas de les instruccions del PROCICAT per si es pot realitzar la sessió formativa en format presencial.
  
Formador/a   Esteve López
  
Avaluació   - Presentació de les tasques corresponents a cada sessió que el formador consideri adients.
- Satisfacció dels participants en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat (Qüestionari).
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
Persones  destinatàries   Equips directius
  
E-mail   crp-sabadell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   04/11/2020   900   1100 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   dijous   12/11/2020   900   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent