4011471401 |
Aprendre a aprendre desenvolupant estratègies de pensament visible |
2020-2021 |
Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
10/11/2020 - 12/11/2020 (10 hores) de 9:00h a 11:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
Les activitats es faran per Google Meet. És indispensable disposar d'usuari XTEC. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un taller intens que aporta reflexió, contingut i eines per aconseguir que els nostres alumnes siguin conscients del seu nivell de pensament, amb l'objectiu d'aconseguir l'aprenentatge profund.
|
| |
Objectius |
- Aprofundir en la competència d'aprendre a aprendre, com a punt de partida, per a desenvolupar estratègies de pensament a l'aula
- Descobrir la importància de treballar a l'aula de forma explícita els processos de pensament
- Integrar aprendre a aprendre i aprendre a pensar
- Conèixer la fonamentació bàsica de la cultura de pensament a l'aula.
- Dissenyar i aplicar estratègies per a l'estimulació de pensament crític, creatiu i rigorós
- Els tipus de pensament i la seva estimulació
|
| |
Continguts |
- Pensament visible i cultura de pensament.
- Estratègies per entrenar el pensament a l'aula: seqüències, protocols, organitzadors gràfic, rutines, destreses.
- Mapes mentals
- Rutines de pensament: l'entrenament mitjançant patrons senzills.
- Les destreses de pensament.
- Seqüència de preguntes i construcció de significat
- Gràfics de visualització del pensament
- La metacognició: definició i contextualització
- Escales de metacognició
- Pensament crític, creatiu i rigorós.
- Pensament visible i cultura de pensament.
|
| |
Observacions |
Activitat en format virtual. Donada la situació sanitària excepcional, estarem al cas de les instruccions del PROCICAT per si es pot realitzar la sessió formativa en format presencial.
|
| |
Formador/a |
Esteve López
|
| |
Avaluació |
- Presentació de les tasques corresponents a cada sessió que el formador consideri adients.
- Satisfacció dels participants en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat (Qüestionari).
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Equips directius
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
04/11/2020 |
900 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
12/11/2020 |
900 |
1100 |
|
| |